Burn-out voorkomen

De Binnenplaats Coaching richt zich op het voorkomen van een burn-out. Wanneer er sprake is van een burn-out zal ik je doorverwijzen naar passendere hulp.

10 tips om een burn-out te voorkomen:

  1. Praat met familie, vrienden en nabije collega’s. Vraag ze of zij veranderingen aan je merken als gevolg van stress. Neem deze feedback ter harte.
  2. Praat met collega’s over je situatie en over hoe je je voelt. 
  3. Hulp vragen en geven bij je werk helpt. 

discussion-2822066_1920

  1. Let op lichamelijke klachten als hoofdpijn na je werk. Dit geeft aan dat je jezelf hebt overbelast.
  2. Pauzeer tijdens je werk regelmatig. Loop dan daadwerkelijk weg bij je werkplek. Ga bijvoorbeeld een stukje wandelen. 
  3. Zoek ontspanning in je vrije tijd. Ga sporten, spreek af met vrienden, neem een hobby.
  4. Plan leuke activiteiten voor feestdagen, weekenden en vakanties. Zo heb je iets om naar uit te kijken.
  5. Heb realistische verwachtingen van je werk. Eis niet teveel van jezelf.
  6. Houd je eigen grenzen in de gaten. Je kunt (op je werk) niet iedereen tevreden krijgen. Probeer je dit wel, dan verwaarloos je je eigen grenzen.
  7. Word in plaats van perfectionist, ‘optimalisator’. Je werk zo goed mogelijk doen onder bestaande omstandigheden is goed genoeg. Streven naar perfectie is een illusie.

Ook coaching kan goed helpen bij het voorkomen van een burn-out. Neem eens contact op voor meer informatie.

NEEM CONTACT OP

ZELFTEST